Home
Hvem er vi?

Den daglige drift af fotoklubben forestås af bestyrelsen, der består af syv bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen vælges på den årlige generalforsamling, der afholdes i marts måned.

Hvad laver vi?

Bestyrelsen mødes 5 gange om året og varetager den daglige drift af klubben.

En væsentlig del af bestyrelsesarbejdet er at planlægge årets aktiviteter, som f.eks. klubmøder, konkurrencer, fototure og workshops.

Vi forsøger så vidt muligt at indarbejde medlemmernes ønsker til aktiviteter i vores program, der udarbejdes hvert halve år.

Vi arrangerer hvert år kurser for nye medlemmer og de, der har behov for det.

Desuden tilbyder vi også en mentorordning for vores nye medlemmer.

Ansvarsfordeling

Når man påtager sig frivillige tillidsposter, giver det mulighed for at lære og knytte tætte kontakter. 

Bestyrelsen er ansvarlig

  • I henhold til gældende vedtægter

 

Formanden

  • Er klubbens ansigt udadtil
  • Leder møderne
  • Er Ekstern kontakt: – RNF – Andre klubber
  • Udleverer vin til eksterne dommere
  • Modtager og følger op på nye medlemmer og interessenter ved første klubmødes begyndelse og slutning
  • Overordnet ansvarlig for, at alle bestyrelsesmedlemmer løser deres opgaver.
  • For fotoklubbens information
    – Blog
    – Mails

Kassereren

  • Medlemsregister (opdatering og ajourføring)
  • Opkrævning af kontingent, medlemsdeltagelse i konkurrencer mv.
  • Sender velkomstmail til nye medlemmer
  • Ind- & udbetalinger
  • Udbetaler kørepenge til eksterne dommere
  • Bogføring / årsregnskab
  • Budgetudarbejdelse
  • Revisormøder

Sekretæren

  • Bistår formanden med praktiske opgaver
  • Udarbejder udkast til dagsorden til bestyrelsesmøde, som sendes 14 dage før mødet
  • Udsender endelig dagsorden 1 uge før bestyrelsesmødet
  • Udarbejder referat fra bestyrelsesmøder, som godkendes på selve mødet af bestyrelsesmedlemmerne
  • Udsender bestyrelsesreferaterne på intern blog
  • Koordinerer relevante informationer om eventuelle aktiviteter til bestyrelsen i forbindelse med forskellige events sammen med formanden.
  • Overordnet ansvarlig for ajourføring af bestyrelsens to do liste
  • Udarbejdelse af indkaldelse til generalforsamling (se vedtægterne ift. fristerne) dagsorden og forslag
  • Udarbejdelse af endelig dagsorden til generalforsamling 14 dage før afholdelse af generalforsamling (se vedtægterne)
  • Udarbejder referat fra generalforsamling
  • Referat offentliggøres på intern blog

Billedsekretæren

  • Indsamler billeder (papir og digitalt)
  • Registrerer billeder (papir og digitalt)
  • Sender billederne til dommer
  • Varetager kontakt til dommer
  • Følger op på dommer
  • Udarbejder diplomer
  • Udarbejder meddelelse om resultatet af klubbens konkurrencer til publicering på hjemmesiden

Webmaster

  • Hovedansvarlig for drift af klubbens hjemmeside og alle interne blogs
  • Opdaterer løbende generel information på hjemmesiden
  • Opretter gallerier på hjemmesiden
  • Opretter og ajourfører medlemslogin
  • Sletter login og information om udmeldte medlemmer på hjemmeside og intern blog

Øvrige bestyrelsesmedlemmer

  • Ajourføring af medlemsoversigten

 

Besluttet på bestyrelsesmøde d. 28.5.2024

Bestyrelse

2024/03-2025/03

Formand

(+45) 26 28 06 95
  • repræsentere klubben udadtil (møder, aftaler, lokaler osv.)
  • sørge for en velfungerende bestyrelse
  • tovholder for de fleste klubaftener
  • minimaratons (organisation, afvikling, osv.)
  • mentorordning
  • og meget mere…

"Jeg søgte fotoklubben i 2010 og fandt et fællesskab, hvor billedet er i højsæde.
Jeg blev valgt som suppleant og senere blev jeg formand.
Bestyrelsesarbejdet betyder rigtig meget, og vi har en meget konstruktiv bestyrelse.

Fotoklubben har også undervisning som gør os alle til bedre fotografer, og vi får et bedre syn på billeder.

Efter min mening er Fotoklubben en klub for alle - husk kameraet er kun et stykke værktøj.

Jeg har aldrig fortrudt mit medlemsskab."

Sekretær

(+45) 26 37 21 01
  • overholdelse af vores vedtægter og persondatapolitik
  • hele klubbens interne dokumentation
  • bestyrelsesmøder (indkaldelse, dagsorden, referat, info på intern blog)
  • generalforsamling
  • emner til fotokonkurrencer
  • og meget mere…

Kasserer

(+45) 20 81 15 20
  • budget—planlægning
  • kontingenter, deltagelses-gebyrer osv.
  • indkøb
  • vedligeholdelse af medlemsliste
  • klubprogram
  • og meget mere…
"Jeg er kasserer i klubben.

Jeg har været medlem af klubben siden 2013. Jeg begyndte at fotografere som barn, da jeg fik et plastikkamera med filmrulle i format 6x6 cm.
Siden blev Canon min foretrukne model og jeg bruger nu Canon EOS 7D og 5D.

I mine unge dage havde jeg en periode, hvor jeg fotograferede en hel del og var med i en fotoklub på det kollegium, hvor jeg boede.

Nu prøver jeg at komme videre med 'studiet' som fotograf og tager gerne fotos af f.eks. landskaber og arkitektur - men helst hvor der også er mennesker på."

Billedsekretær

(+45) 25 47 32 16
  • interne fotokonkurrencer (indkaldelse, dommer, forsendelse,
    bedømmelsesaften, diplomer, vedligeholdelse af point-fordeling til
    ”Årets fotograf”, info på intern blog osv.)
  • eksterne fotokonkurrencer (info på intern blog, indsamling, forsendelse)
  • medlemskort
  • og meget mere…
"Jeg har fotograferet i mange år, men i 2020 besluttede jeg mig for at melde mig ind i fotoklubben for at komme fototeknisk videre.
Klubben er utrolig aktiv med fælles fototure både i Nordsjælland, hovedstadsområdet, Malmø, Helsingborg og udenlands.
Der er mange typer aktiviteter og mange medlemmer er engagerede i fotografering for teatergruppe, diverse sportsklubber og andre.
"Havneliv fra Nivå til Gilleleje" og "En Dag i Helsingør Kommune" er blot to af de større fotoprojekter klubben har lavet, og som jeg har deltaget i.
Sådanne aktiviteter inspirerer, og har lært mig meget om fotografering.
Fototurene og fotoprojekterne bringer os sammen i klubben og skaber det et godt fællesskab.
Jeg blev medlem af bestyrelsen i juni 2023, hvor jobbet som sekretær blandt andet indebærer at holde styr på dagsordener og mødereferater.
Motivmæssigt interesserer jeg mig for landskaber, natur, action/sport og makro."

Webmaster

(+45) 29 79 06 79
  • alt IT-relevant
  • hjemmeside (design, indhold, vedligeholdelse, administration, tilpasning osv.)
  • interne blogs
  • blog
  • klubbens e-mail adresser
  • administration af klubbens tilgang til vores Internet Service Provider
  • og meget mere…
"Jeg blev medlem af klubben i 2015, blev valgt ind i bestyrelsen i 2016, hvor jeg overtog funktionen som webmaster i 2017.

Klubben ser jeg som et godt sted, hvor man kan være sammen med ligesindede, dele sine erfaringer, lære meget og også give viden videre – men det vigtigste for mig er: at have en god tid sammen!

Samarbejdet i vores bestyrelse er konstruktivt, spændende og vi hjælper hinanden.
Dette er også basen for klubbens succes.

Jeg kan godt lide at undervise i klubben og hjælper gerne.”

Bestyrelsesmedlem

(+45) 20 95 81 45
  • tekster, beskrivelser osv
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…

Hvem er vi?

Den daglige drift af fotoklubben forestås af bestyrelsen, der består af fem bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.
Bestyrelsen vælges på den årlige generalforsamling, der afholdes i marts måned.

Hvad laver vi?

Bestyrelsen mødes 5 gange om året og varetager den daglige drift af klubben.

En væsentlig del af bestyrelsesarbejdet er at planlægge årets aktiviteter, som f.eks. klubmøder, konkurrencer, fototure og workshops.

Vi forsøger så vidt muligt at indarbejde medlemmernes ønsker til aktiviteter i vores program, der udarbejdes hvert halve år.

Vi arrangerer hvert år kurser for nye medlemmer og de, der har behov for det.

Desuden tilbyder vi også en mentorordning for vores nye medlemmer.

Ansvarsfordeling

Når man påtager sig frivillige tillidsposter, giver det mulighed for at lære og knytte tætte kontakter.

Bestyrelsen er ansvarlig

  • I henhold til gældende vedtægter

 

Formanden

  • Er klubbens ansigt udadtil
  • Leder møderne
  • Er Ekstern kontakt: - RNF - Andre klubber
  • Udleverer vin til eksterne dommere
  • Modtager og følger op på nye medlemmer og interessenter ved første klubmødes begyndelse og slutning
  • Overordnet ansvarlig for, at alle bestyrelsesmedlemmer løser deres opgaver.
  • For fotoklubbens information
    - Blog
    - Mails

Kassereren

  • Medlemsregister (opdatering og ajourføring)
  • Opkrævning af kontingent, medlemsdeltagelse i konkurrencer mv.
  • Sender velkomstmail til nye medlemmer
  • Ind- & udbetalinger
  • Udbetaler kørepenge til eksterne dommere
  • Bogføring / årsregnskab
  • Budgetudarbejdelse
  • Revisormøder

Sekretæren

  • Bistår formanden med praktiske opgaver
  • Udarbejder udkast til dagsorden til bestyrelsesmøde, som sendes 14 dage før mødet
  • Udsender endelig dagsorden 1 uge før bestyrelsesmødet
  • Udarbejder referat fra bestyrelsesmøder, som godkendes på selve mødet af bestyrelsesmedlemmerne
  • Udsender bestyrelsesreferaterne på intern blog
  • Koordinerer relevante informationer om eventuelle aktiviteter til bestyrelsen i forbindelse med forskellige events sammen med formanden.
  • Overordnet ansvarlig for ajourføring af bestyrelsens to do liste
  • Udarbejdelse af indkaldelse til generalforsamling (se vedtægterne ift. fristerne) dagsorden og forslag
  • Udarbejdelse af endelig dagsorden til generalforsamling 14 dage før afholdelse af generalforsamling (se vedtægterne)
  • Udarbejder referat fra generalforsamling
  • Referat offentliggøres på intern blog

Billedsekretæren

  • Indsamler billeder (papir og digitalt)
  • Registrerer billeder (papir og digitalt)
  • Sender billederne til dommer
  • Varetager kontakt til dommer
  • Følger op på dommer
  • Udarbejder diplomer
  • Udarbejder meddelelse om resultatet af klubbens konkurrencer til publicering på hjemmesiden

Webmaster

  • Hovedansvarlig for drift af klubbens hjemmeside og alle interne blogs
  • Opdaterer løbende generel information på hjemmesiden
  • Opretter gallerier på hjemmesiden
  • Opretter og ajourfører medlemslogin
  • Sletter login og information om udmeldte medlemmer på hjemmeside og intern blog

Øvrige bestyrelsesmedlemmer

  • Ajourføring af medlemsoversigten

 

Besluttet på bestyrelsesmøde
d. 28.5.2024

 

 

 

Bestyrelse

2023/03 - 2024/03

Formand

(+45) 26 28 06 95
  • repræsentere klubben udadtil (møder, aftaler, lokaler osv.)
  • sørge for en velfungerende bestyrelse
  • tovholder for de fleste klubaftener
  • minimaratons (organisation, afvikling, osv.)>
  • mentorordning
  • og meget mere…

"Jeg søgte fotoklubben i 2010 og fandt et fællesskab, hvor billedet er i højsæde.
Jeg blev valgt som suppleant og senere blev jeg formand.
Bestyrelsesarbejdet betyder rigtig meget, og vi har en meget konstruktiv bestyrelse.

Fotoklubben har også undervisning som gør os alle til bedre fotografer, og vi får et bedre syn på billeder.

Efter min mening er Fotoklubben en klub for alle - husk kameraet er kun et stykke værktøj.

Jeg har aldrig fortrudt mit medlemsskab."

Sekretær

(+45) 26 37 21 01
  • overholdelse af vores vedtægter og
    persondatapolitik
  • hele klubbens interne dokumentation
  • bestyrelsesmøder (indkaldelse,
    dagsorden, referat, info på intern blog)
  • generalforsamling
  • emner til fotokonkurrencer
  • og meget mere…

Kasserer

(+45) 20 81 15 20
  • budget—planlægning
  • kontingenter, deltagelses-gebyrer osv.
  • indkøb
  • vedligeholdelse af medlemsliste
  • klubprogram
  • og meget mere…

"Jeg er kasserer i klubben.

Jeg har været medlem af klubben siden 2013. Jeg begyndte at fotografere som barn, da jeg fik et plastikkamera med filmrulle i format 6x6 cm.
Siden blev Canon min foretrukne model og jeg bruger nu Canon EOS 7D og 5D.

I mine unge dage havde jeg en periode, hvor jeg fotograferede en hel del og var med i en fotoklub på det kollegium, hvor jeg boede.

Nu prøver jeg at komme videre med 'studiet' som fotograf og tager gerne fotos af f.eks. landskaber og arkitektur - men helst hvor der også er mennesker på."

Billedsekretær

(+45) 25 47 32 16
  • interne fotokonkurrencer (indkaldelse,
    dommer, forsendelse,
    bedømmelsesaften, diplomer,
    vedligeholdelse af point-fordeling til
    ”Årets fotograf”, info på intern blog osv.)
  • eksterne fotokonkurrencer (info på intern
    blog, indsamling, forsendelse)
  • og meget mere…

"Jeg har fotograferet i mange år, men i 2020 besluttede jeg mig for at melde mig ind i fotoklubben for at komme fototeknisk videre.
Klubben er utrolig aktiv med fælles fototure både i Nordsjælland, hovedstadsområdet, Malmø, Helsingborg og udenlands.
Der er mange typer aktiviteter og mange medlemmer er engagerede i fotografering for teatergruppe, diverse sportsklubber og andre.
"Havneliv fra Nivå til Gilleleje" og "En Dag i Helsingør Kommune" er blot to af de større fotoprojekter klubben har lavet, og som jeg har deltaget i.
Sådanne aktiviteter inspirerer, og har lært mig meget om fotografering.
Fototurene og fotoprojekterne bringer os sammen i klubben og skaber det et godt fællesskab.
Jeg blev medlem af bestyrelsen i juni 2023, hvor jobbet som sekretær blandt andet indebærer at holde styr på dagsordener og mødereferater.
Motivmæssigt interesserer jeg mig for landskaber, natur, action/sport og makro."

Webmaster

(+45) 29 79 06 79
  • alt IT-relevant
  • hjemmeside (design, indhold,
    vedligeholdelse, administration,
    tilpasning osv.)
  • interne blogs
  • blog
  • klubbens e-mail adresser
  • administration af klubbens tilgang til
    vores Internet Service Provider
  • og meget mere…

"Jeg blev medlem af klubben i 2015, blev valgt ind i bestyrelsen i 2016, hvor jeg overtog funktionen som webmaster i 2017.

Klubben ser jeg som et godt sted, hvor man kan være sammen med ligesindede, dele sine erfaringer, lære meget og også give viden videre – men det vigtigste for mig er: at have en god tid sammen!

Samarbejdet i vores bestyrelse er konstruktivt, spændende og vi hjælper hinanden.
Dette er også basen for klubbens succes.

Jeg kan godt lide at undervise i klubben og hjælper gerne.”

Bestyrelses-medlem

(+45) 20 95 81 45
  • tekster, beskrivelser osv
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…

Kære besøger!

Hjemmesiden er desværre ikke tilgængeligt i denne oplysning i øjeblikket.

Vær så venlig og drej din tablet til landskab, eller skift til din bærbar, computer eller smartphone!

Mange tak!