Vores udenlandstur gik denne gang til Amsterdam.
Det var 9. til 12. maj.
Vi var dog nogle, som tog afsted onsdag d. 8.maj og var der d.10.maj altså én dag før nogle andre.

Vi kom dertil på forskellig måde.
Nogle med fly, nogle med Flex-bus og andre igen i bil.
Vi var 16 medlemmer fra klubben og 5 familiemedlemmer så i alt var vi 21, hvilket var ret imponerende.

Hotellet havde vores værelser klar da vi kom derned.
Hotellet var ganske dejligt, og lå lidt fra centrum.
Det er helt normalt når vi skal bruge mange værelser og det ikke behøver at koste en formue.

Der var hvad vi skulle bruge: parkering, værelser med bad, morgenmadsrestaurant, motionscenter, trapper og elevatorer, der var god mulighed for at motionere.
De fleste fik motion nok ved at gå.

Der var sat 4 emner, som vi alle kunne fotografere.
Det var ikke en konkurrence blot lidt sjov.
Emnerne var: Mølle, bro, hotellet og cykel i miljø.
Det har givet nogle sjove, og meget forskellige billeder.

Næsten alle købte kort til offentlig transport, sporvogn og bus.
Vi havde ca. 300 m til sporvognen og 15 min. efter var vi ved kanalerne i centrum.
Der var meget fint ved kanalerne/Amsterdam husene og der blev taget mange billeder der.

Vi tog forskellige steder hen, og kom derfor mange forskellige steder i byen.
Derfor fotograferede vi også forskellige steder.

Den ene dag var der arrangeret en samlet sejltur i kanalerne og i den store kanal.
Det var blevet aftalt at det ikke skulle være en almindelig tur, men en tur hvor der var mulighed for at fotografere.
Det var en fantastisk tur og senere samme dag kunne man deltage i en dejlig middag hvor vi spiste Ristaffel.

De fleste var på skift i den store park (blomsterpark) Keukenhoff.
Det var ikke muligt at fotografere blomstrende tulipan marker, blomsterhovederne var blevet høstet 14 dage før vi kom til Amsterdam derfor måtte vi bare noget andet.

Vi var i byen og fotografere om aftenen (dejligt så skulle jeg alligevel bruge mit stativ).
Det blev også til mange flotte billeder i nogle andre farvetoner.

Lørdag var det Møllernes dag.
Alle møller havde sejldug på vingerne og kørte rundt.
Møllerne var meget flotte og alle var istandsat og fungerede.
Det var muligt at komme op i flere af møllerne, en spændende oplevelse.

Flere dage var vi i byen, og nogle dage skulle der måske ventes lidt før det specielle motiv kom frem.
Vi forlod hotellet søndag formiddag og ankom hjemme sent søndag.

Det var en rigtig god tur og der blev taget mange billeder.
Nu skal vi bare have galleriet fyldt op.